Koppano Szandra 2019-05-17
webáruház

Az internet világában mindenki találkozott már a webáruház fogalmával. E mellé a fogalom mellé még két kifejezés tartozik, amelyet használni szoktak a köztudatban, az egyik a webshop a másik az e-shop. Lényegében mind a három kifejezés egy olyan weboldalt jelent, amelyen termékeket, szolgáltatásokat értékesítenek. Az online elterjedésével a vállaltok, cégek, kis kereskedők rájöttek, hogy a termékeknek, szolgáltatásoknak az értékesítése profit szerzés szempontjából az interneten is helyet kell kapjon, ennek a felismerésnek köszönhetően jelentek meg az úgynevezett fizikai üzletek webáruházai. Egy virtuális bevásárlókosárba pakolhatjuk azokat a termékeket, amelyekhez hozzá szeretnénk jutni, lényegében a vásárlás a képernyő előtt megoldható, nem kell a polcok között keringeni a bevásárlókocsival, két kattintás és meg van a vásárlás. Ez egyszerű módszer, és a cél is az, hogy minél többen vásárlót elérjenek a webáruház segítségével.

Ezekben az áruházakban az előbb említett virtuális bevásárlókosár mellett, a fizetés is mód is áttekinthetően, leegyszerűsítve van megtervezve, ezért a vásárlónak a feladata megadni a fizetési adatait melynek segítségével a fizetési tranzakció létrejön. Az adatok természetesen megfelelően vannak kezelve és mielőtt a tényleges vásárlás megtörténne, az adatvédelmi nyilatkozat átolvasása és az adatok kezeléséhez való hozzájárulás lépéseit be kell tartani, ezzel a két lépéssel véglegesítődik a rendelés, vásárlás. A viszonylag egyszerű online vásárlási módszer valószínűleg a jövőben még nagyobb népszerűségnek fog örvendeni.