
A marketing pontosan egy olyan terület, ami folyamatosan változik és, ha nem tartunk lépést vele, akkor lemaradunk. A digitális marketingre ez még jobban igaz, így a szinte kötelező nyomon követni az aktuális trendeket, hogy lépést tudjunk tartani a versenytársakkal. Ahogy a világ, úgy a technológia is fejlődik, a lehetőségeink széles körben változnak, így ami tegnap még elég volt az első helyhez, az ma már nem biztos, hogy elegendő lesz.
De vajon mire kellene akkor fókuszálni a jelenlegi helyzetben? Lássuk, hogy milyen trendek uralkodnak jelenleg.
Digitális marketing 2023-ban
Ahogy megjelent a mesterséges intelligencia, úgy szinte teljes mértékben átformálódott a digitális marketing. Legalábbis a terv ez volt, aztán jöttek a hibák, a tiltakozások, a problémák, így jelenleg van, aki használja, de sokan ódzkodnak tőle. A Dog and Pony online marketing ügynökség pontosan ezért hoz adatvezérelt döntéseket. Az MI egy olyan terület, ami egyre fontosabbá válik, azonban egyelőre nem tudja átvenni a szakemberek helyét. Az viszont tény, hogy lehetővé teszi a vállalkozásoknak, hogy még részletesebben átlássák a dolgokat, betekintést nyerjenek az adatokba, hogy a marketing stratégiát még még jobban személyre lehessen szabni.
Vannak, akik erre szakosodnak, hogy megvizsgálják az ügyfelek viselkedését, megnézzék az igényeket, így még hatékonyabban tudják alkalmazni az online marketing eszközeit. Tehát alapvetően egy hasznos eszköz, ha az ember tudja, hogy mire és hogyan kell használni.
Élőzésre fel!
Az utóbbi években egyre népszerűbbé váltak az élő bejelentkezések, 2023-ban a trend semmit sem változott, továbbra is nagy jelentősége van a digitális marketingben. Ezek a videók ugyanis lehetőséget adnak arra, hogy még több ember érdeklődését fel tudjuk kelteni, személyesebb kapcsolatot építhessünk az ügyfelekkel. Ide tartoznak az élő események, a kérdezz-felelek témák, valamint a közös bejelentkezések, beszélgetések egyaránt.
Egy élő videó szinte minden esetben javítja a vállalkozás online jelenlétét, több érdeklődőt vonz be, ráadásul ezáltal sokkal hatékonyabban kommunikálhatunk az emberekkel. Itt azonban ugyanúgy fontos, hogy okosan használjuk, kérjünk segítséget marketing ügynökségtől, aki tudja, hogyan profitálhatunk belőle a legjobban.
Közösségi média nélkül nincsen marketing
A közösségi média platformok, mint az Instagram, a Facebook, a TikTok és társai még évekig fontosak maradnak a digitális marketing területén. Minden kisebb vagy nagyobb vállalkozásnak és cégnek szüksége van arra, hogy a lehető legtöbb helyen jelen legyenek. Ehhez azonban nem árt hatékonyan kihasználni az előnyöket, hogy kapcsolatot tarthassunk az ügyfelekkel, tovább építhessük a márkánkat.
Korábban még nem igazán mentek rá a személyre szabhatóságra, azonban az utóbbi években a platformokon egyre több lehetőséget kapunk erre. A trend idén is folytatódott, még több funkcióval bővültek, lehetőséget adnak arra, hogy olyan tartalmat hozzunk létre, aminek a vállalkozásunk kapcsán van létjogosultsága.
Influencer marketing és annak folyamatos fejlődése
Nagyjából tíz évvel ezelőtt jelentek meg az első influencerek, akik azóta már egytől-egyig befutottak. Azóta persze megannyi fiatal próbált meg erre az útra lépni, de csak kisebb-nagyobb sikerrel tudták ezt megvalósítani. Az influencer marketing azonban lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy egy olyan helyen hirdessenek, egy olyan közösséget találjanak meg, akikre szükség van. Ezek a közösségi felületeken ismert személyek kapcsolatot építhetnek az ügyfelekkel, segíthetik a márkaépítést, a márkahűség kialakítását, emellett népszerűsítik a termékeket és a szolgáltatásokat.
Mi a helyzet a VR és AR területével?
Az augmented reality, valamint a virtual reality két olyan technológia, amelyek bár még nem széleskörűen, de már most ismeretek a digitális marketingben. Úgy tűnik, hogy a következő időszakban még nagyobb teret nyernek, hiszen olyan ügyfélélményt nyújtanak, amire semmi más nem képes. Az VR és az AR használatával az emberek még közelebbről ismerhetik meg a termékeket, hiszen ezzel egyedi és különleges módon mutathatjuk be, hogy mivel foglalkozunk.